Dôležité oleje a moje malé zamyslenie.

17:52

Ahojte,
ako sa máte? Ani sa mi nechce veriť, že už je skoro koniec júla. Leto beží rýchlosťou svetla a pomaly sa blížime do polovice prázdnin. Nuž, čo už..aspoň vám napíšem niečo nové.
Minule som tu písala o rôznych detoxoch a o úžasnom detoxikačnom pobyte a celkom ma prekvapilo, aký veľký úspech mal tento článok. Preto som sa rozhodla, že napíšem ešte niečo podobné. Vlastne, možno to nebude vôbec podobné ale trošku sa to obtrie spomínanej témy.


Neviem ako vy, ale mne by ten detox naozaj prospel, no nejako sa k tomu neviem dokopať lebo som celkom dosť "rozlietaná." V poslednej dobe si však dosť všímam ľudí naokolo, a poviem vám, nie len mne by sa ten detox zišiel. A nie len ten očistný pre dobrý pocit. Zdá sa mi, že čoraz častejšie stretávam ľudí, ktorým by sa zišla aj povedzme taká detoxikácia pečene. Zo začiatku som si myslela, že len preháňam, no postupom času som zistila, že som sa nemýlila. Asi vám už došlo na čo narážam, či? Áno, je to alkohol. Je to asi dosť citlivá téma, tak sa jej nebudem venovať dlho, ale poviem vám len toľko. Aj vy si všímate, že v poslednej dobe vidíte s alkoholom v ruke čoraz mladšie osoby? Nechcela som napísať deti, ale v podstate niektoré ešte deti sú. Nechápem tomu. Áno, beriem keď sa ide niekam posedieť na pivo alebo čo, ale vidieť tie "deti" opité každý druhý deň dokonca aj počas týždňa a cez deň mi príde trochu úbohé. Jasné, nevidím do vnútra, nevidím aké majú problémy alebo čo ich trápi, ale naozaj mi to príde prehnané a nezodpovedné. No, ale poďme my radšej k inej téme.


Čoraz častejšie si začínam uvedomovať, aké zloženie majú jednotlivé kozmetické prípravky a tak radšej siaham po prírodnej kozmetike, či prípravkoch. Vedeli ste, že aj taký oregánový olej je naozaj veľmi prospešný? Je to tak, nie je to len korenie, ktoré vidíte na pizzi. Oregáno je skutočne veľmi prospešná bylinka. Napríklad už spomínaný oregánový olej môžete použiť na  rôzne problémy. Oregánový olej sa používa napríklad pri rôznych bakteriálnych a vírusových infekciách, pri plesniach či hnačkách. Čo ma prekvapilo asi najviac je, že blahodarne pôsobí na pleť a je vhodný na boj proti akné. Čistý oregánový olej je veľmi drahý a tak sa používa v zmesi s olivovým olejom.


Olivový olej je ďalší z veľmi prospešných olejov. Je ale dôležité vyhnúť sa slnku a teplu. Aj preto sú olivové oleje (hlavne tie kvalitnejšie) balené v tmavých sklenených fľašiach. Veľa chýb, ktoré robíme pri posudzovaní kvality olivového oleja je to, že skúmame a porovnávame jeho farbu. Rozličná farba je však len z dôvodu rôznej dĺžky od zberu po lisovanie. Pozor však na znehodnotenie. Ak olivový olej zahrejeme na viac ako 180 stupňov, stratí svoju hodnotu.
Ešte niečo málo o ricínovom oleji. Ten má priaznivé účinky na pleť a je súčasťou mnohých skrášľovacích prípravkov. Tiež eliminuje tvorbu baktérií, je účinný ako olej po opaľovaní, slúži na rôzne mykotické problémy kože a dokonca pomáha na bolesť kĺbov.
Tak čo? Vedeli ste, že niektoré oleje sú také prospešné? Olivový asi áno, ale počuli ste aj o oregánovom oleji? Ja som naozaj rada, že som sa o ňom dozvedela niečo nové a zaujímavé.


You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts

Like me on Facebook

Spolupráca s Babičkinou záhradou