5 reasons why I love Vienna

12:49

Ahojte,

hlásim sa s novým postom. Veľmi som vám ho chcela napísať už skôr, ale tie skúšky sú hrozná otrava -_- prepáčte a idem už na to! Od dnes naplno.
Máte aj vy nejaké obľúbené miesto/mesto? Ja som si od návštevy Londýna myslela, že je to práve ono, avšak čím ďalej tým viac sa začínam udomácňovať vo Viedni. Začalo to približne pred rokom keď som tam bola prvýkrát. Dnes tam už kľudne môžem robiť sprievodkyňu. Áno, trúfam si na to. Keďže študujem v Bratislave, mám to tam celkom blízko, a povedzme si na rovinu - ktorý človek by nechcel navštíviť Primark kedykoľvek sa to len dá? Ja teda rozhodne áno!


Dlho som rozmýšľala ako vám sem napíšem o Viedni, najkrajšom meste, a tak vám prezradím mojich 5 dôvodov prečo Viedeň nie len navštíviť, ale zamilovať si ju.
1. PAMIATKY A ARCHITEKTÚRA:
Verte mi, aj keď nie ste "pamiatkový" typ, vo Viedni sa vám bude rozhodne páčiť. Nájdete sa naozaj všetko a niektoré budovy mi naozaj pripomínajú pamiatky v Londýne. A navyše tuto - je to skoro všetko pokope! Huráá.... Ak začnete v meste určite sa oplatí vidieť radnicu (Rathaus) aj s okolitým parkom, kde sa skoro vždy niečo koná. Hneď o čosi ďalej sa nachádza nádherný parlament a poblízku tiež obrovská knižnica, a dve úplne rovnaké budovy, kde sú ukryté múzeá. Je to proste pastva pre oči. Ak sa však chystáte do Viedne určite si kúpte celodenný lístok na metro a teda - hurá do Schonbroonu. Sisi si teda žila, to vám poviem! Krása. A ten výhľad z Gloriety :O tak ten stojí za to! Proste odporúčam.
Parlament

Rathaus

Stephansdom

Rathauspark
Krásny sloník pred prírodovedeckým múzeom

Záhrady v Schoonbrone




2. OBCHODY:
Vo Viedni nájdete naozaj všetko. Či tam idete za kozmetikou, alebo oblečením, určite nájdete po čom vaše srdce túži. Nie vždy sa to však dá finančne zvládnuť. Jasné, že ulička "Armani, Jimmy Choo, Prada..." nie je nič pre mňa, ale taký Forever 21, obrovské H&M, The Body Shop a iné si zamilujete už pri vstupe. Ja tam napríklad milujem obchod Douglas. Tam nájdete kozmetiku všetkých značiek pod jednou strechou a to je teda něco! :D







3. ATMOSFÉRA:
Ľudia vo Viedni sú úplne iní ako u nás. Nikto nikoho nerieši, vždy sú ochotní pomôcť a snažia sa s tebou komunikovať aj keď si práve po nemecky "vypotil" najväčšiu sprostosť aká sa dala. Ale to je práve to, čo poteší.







4. METRO:
Najlepšia vec na svete! Tak týmto sa dostanete naozaj všade a mega rýchlo! Neviem čo viac k tomu napísať. Asi iba, že si neviem predstaviť pohyb po Viedni bez tohto.

5. PRIMAAAAARK:
Nakoniec teda ten najlepší dôvod prečo sa do Viedne oplatí stále vracať. Primark je síce trošku za Viedňou - vo Vosendorfe - ale oplatí sa tam cestovať. Nie je to žiaden 3 poschodový Primark priamo na Oxford street, iba jednoduchý obchod v nákupnom centre, no aj tak sa tam zdržíte minimálne 2 hodiny a miniete pol majetku :D





Viem že som sľúbila, že tých dôvodov bude len 5, ale nedá mi pridať ešte posledný a tým je.....
6.NEMČINA:
Haha, robím si srandu! Alebo nie? Z nemčiny som síce maturovala, ale vo Viedni komunikujem väčšinou po anglicky. Teda ak potrebujem niečo dôležité a chcem aby som rozumela všetkému.
No teraz po skúškovom som si dala záväzok, že si nemčinu zopakujem, tak uvidíme. Nabudúce už možno iba in deutsche Sprache.

Dúfam, že sa vám článok páčil. Tak ako je to s vami? Boli ste vo Viedni? Čo sa vám páčilo najviac? Píšte, budem rada.


You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts

Like me on Facebook

Spolupráca s Babičkinou záhradou